فیلتر فله… بخریم یا نخریم؟

0
1328

فیلتر فله این روزها در برخی از تعویض روغنی ها به وفور یافت می شود و روی خودرو های مراجعین نصب میشود. معمولا فیلتر های هوا که در کارگاههای زیر زمینی و بدون استاندارد تولید می شود به صورت فله و با قیمت بسیار پایین عرضه می گردد و تعویض روغنی های سودجویی که دنبال منافع خود هستند آنها را تهیه و روی خودروهای مراجعین نصب میکنند. همچنین فیلتر های معیوب و ضایعاتی که توسط استاندارد تایید نشده اند نیز به صورت فله ای فروخته می شود.

حال باید دید که فیلتر های هوای فله ای چه مشکلاتی میتوانند برای خودروها ایجاد نمایند؟ برای جواب باید فیلتر های فله ای را مورد بررسی قرار داد که با یک بررسی ساده مشاهده میشود که اکثر فیلتر های مذکور به دلیل مشکلات ساختاری فراوان، قادر به فیلترینگ هوای وارد شده به موتور نیستند. منافذ زیادی در فیلتر به دلیل چسبیده نشدن  درست کاغذ وجود دارد که کل هوای وارد شده به موتور به جای عبور از کاغذ فیلتر، از منافذ وارد شده و کل آلودگی هوا وارد موتور می گردد. این امر باعث خراب شدن سوزنهای انژکتور، جرم گرفتن پیستونها و تخریب موتور می گردد.

لذا هنگام تعویض روغن دقت فراوانی به نوع فیلتر بسته شده روی اتومبیلتان داشته باشید و حتما برند و علامت استاندارد حک شده روی خود فیلتر را ملاحظه نمایید و فقط به تعویض روغنی های معتبر مراجعه نمایید.

 

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

با این شرایط موافق هستید.