فیلتر بنزین چیست؟

0
4770

فیلتر بنزین قطعه ای در مسیر سوخت ورودی به موتور میباشد که وظیفه آن جلوگیری از ورود ذرات و ناخالصی های موجود در بنزین است. این موضوع نشان دهنده اهمیت استفاده از فیلتر بنزین در مسیر ورودی سوخت می باشد.

بنزین مصرفی در خودروها با اینکه بسیار تمیز و شفاف به نظر می آید ولی حاوی ناخالصی های زیادی می باشد که در مراحل مختلف حمل و نگهداری وارد آن شده است. فیلتر بنزین نا خالصی های فوق را در خود نگه داشته و باعث تمیز ماندن ورودی های انژکتور و کاربوراتور می گردد.

کارکرد فیلتر بنزین حدود ۲۰۰۰۰ کیلومتر میباشد که پس از آن فیلتر بسیار کثیف و حاوی مقادیر زیادی لجن و ناخالصی می گردد و می بایست تعویض گردد.

عدم تعویض فیلتر بنزین باعث کم رسیدن سوخت به موتور می گردد و قدرت موتور کاهش و مصرف سوخت افزایش می یابد. همچنین فشار زیادی به پمپ بنزین وارد میکند و گاها موجب از کار افتادن و سوختن پمپ می گردد. همچنین گاهی موتور به دلیل نوسان ورود سوخت ریپ میزند و خوب کار نمیکند.

در خودرو های مختلف فیلتر بنزین در نقاط متفاوتی نصب گردیده است لذا تعویض فیلتر بنزین در برخی خودرو ها راحت و در برخی خودرو ها کمی زمان بر و دشوار است. فیلتر بنزین های متفاوتی با برند های مختلف برای انواع خودرو موجود است و این باعث می گردد گاهی جهت خرید فیلتر بنزین مناسب دچار تردید گردیم. نکته مهم این است که از فیلتر بنزین های استاندارد استفاده شود. سوراخ شدن یا از هم پاشیدن فیلتر بنزین علاوه بر معطل کردن شما در راه و جاده میتواند بسیار خطرناک نیز باشد.

فیلتر بنزین از مواد مختلفی ساخته می شوند استفاده از فلز و پلیمر برای ساخت پوسته رایج است و برای تصفیه سوخت از کاغذ مخصوث تصفیه استفاده می گردد.

فیلتر های بنزین مسیر ورودی و خروجی سوخت دارند که هنگام نصب می بایست به این نکته دقت شود. در صورت برعکس نصب شدن فیلتر بنزین، سوخت رسانی و نیز عملکرد فیلتر مختل می گردد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

با این شرایط موافق هستید.