فیلتر روغن استاندارد چیست؟

0
1924

یک فیلتر روغن استاندارد می بایست از مواد اولیه مرغوب با مشخصات مورد تایید مهندسی و نیز نظارت کنترل کیفی تولید شده باشد. مواد اولیه ای مانند ورقهای فولادی باید از ضخامت لازم برخوردار باشند، کاغذ باید از نوع مرغوب و مخصوص فیلتر روغن باشد و نیز وزن کاغذ مصرفی باید برای تولید فیلتر کافی باشد(تعداد چین کاغذ کم نباشد) ، سر و تهی مغزی فیلتر از ورق فولادی با ضخامت استاندارد تشکیل شده باشد (ورق حلبی نباشد)، رنگ آمیزی پوسته فیلتر بوسیله تکنولوژی رنگ پودری و به صورت کامل باشد و هیچ گونه زنگ زدگی در فیلتر مشاهده نگردد.همچنین از لاستیک های آب بندی با کیفیت در تولید فیلتر استفاده شود.

فیلتر روغن نقش مهمی در کارکرد موتور دارد و عدم رعایت اصول استاندارد در تولید آن می تواند خساراتی را برای موتور به دنبال داشته باشد. مثلا در مورد نشتی فیلتر ممکن است موتور به از دست دادن روغن گیر پاش کند یا در اثر پارگی کاغذ فیلتر روغن و گیر کردن در مجاری روغن موتور قسمتهایی از موتور بدون روغن مانده و منجر به خرابی و سوختن موتور گردد.
با توجه به موارد مذکور و هزینه های بسیار بالای تعمیر موتور، دقت در انتخاب فیلتر مناسب اهمیت فراوانی داشته و باعث افزایش طول عمر موتور می گردد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

با این شرایط موافق هستید.