معضلی به نام فیلتر تقلبی

0
1424

تقلب واژه ایست که ما بارها و بارها آن را شنیده ایم، شاید ما ایرانی ها تقلب را از زمان مدرسه و در مدرسه در کنار آموزش سایر دروس آموخته باشیم که این مهم باعث شده که شاهد تقلب های پیچیده ای در زمینه های گوناگون باشیم. این واژه زشت متاسفانه در حوزه لوازم یدکی خودرو نیز بسیار مشهود است و شاید همگی شما عزیزان با مواردی برخورد داشته اید. فیلتر تقلبی می تواند زیانهای بسیاری را برای صاحبان خودرو ها بوجود آورد.
در زمینه فیلتر های خودرو نیز افراد شیادی وارد عمل شده و با تولید و عرضه محصولات بی کیفیت باعث متضرر شدن شهروندان گردیده اند.
حال سوال اینجاست که از چه راهی میتوانیم به تقلبی بودن فیلتر ها پی ببریم؟؟
برای دادن پاسخ ابتدا فیلتر ها را به دو دسته هوا و روغن تقسیم میکنیم.


در فیلتر های هوا افراد مذکور کاغذ کمتری به کار میبرند و از نظر ظاهری فیلتر مشخص است که چین کمتری خورده و این امر باعث کمبود هوا برای موتور خودرو شده و مصرف سوخت را بالا میبرد و به موتور فشار می آورد. همچنین کم بودن مواد پلی اورتان در لایه بیرونی باعث نفوذ گرد و خاک به موتور شده و خرابی دستگاه سوخت رسانی را به دنبال دارد. در فیلتر هوا های فلزی نیز ضعف لاستیک های درز گیر همین مشکل را به دنبال دارد.
در فیلتر های روغن نیز انواع مختلف تقلب صورت میگیرد که از آنجمله استفاده از ورق حلبی به جای ورق فولادی، کاغذ نامرغوب (که احتمال پارگی و بسته شدن لوله های روغن را دارد)، حذف برخی قطعات مانند فنر ته فیلتر که از خالی شدن روغن فیلتر جلوگیری میکند( که این امر به علت زمان بر بودن پرشدن فیلتر از روغن، باعث بی روغن ماندن موتور در چند ثانیه بعد از روشن شدن میشود) می باشد.
بهترین راه حل استفاده از فیلتر هایی است که دارای نشان استاندارد است. فیلتر استاندارد با گذشتن از مراحل تست استاندارد میتواند باعث افزایش طول عمر موتور و قطعات گردد و هزینه های خودو را تا حد زیادی کاهش دهد. پس در موقع تعویض فیلتر ها حواسمان به نشان استاندارد باشد.???

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

با این شرایط موافق هستید.