اهمیت تعویض به موقع فیلتر هوا

0
1482
فیلتر هوای مزدا 2000

فیلتر هوا در موتور خودرو ها نقشی حیاتی ایفا میکند به طوری که نبود فیلتر هوا در مسیر ورودی هوا، باعث ورود گرد و خاک موجود در هوا به داخل موتور گردیده و باعث اختلال در سیستم سوخت رسانی و مسدود شدن ژیگلور های کاربراتور و سوزنهای انژکتور می گردد و خسارات زیادی را به موتور خودرو وارد می سازد. لذا طراحان موتور خودرو ها برای جلوگیری از آسیبهای احتمالی، در مسیر ورودی هوا، فیلتری متناسب با نیاز هوای موتور تعبیه نموده اند.

فیلتر هوا با کارکرد موتور گرد و خاک و ذرات معلق در هوا را به خود جذب میکند و این امر باعث فرسوده شدن فیلتر میگردد. فیلتر هوای فرسوده به علت بسته شدن منافذ کاغذ فیلتر دیگر قادر به عبور دادن مقدار لازم هوا نخواهد بود و این امر باعث اخلال در کارکرد موتور خواهد شد که از آن جمله احتراق ناقص در موتور و در پی آن تولید دود و افزایش گازهای مضر می باشد. همچنین ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌قدرت موتور به نحو چشمگیری کاهش یافته و باعث ایجاد فشار بر روی قطعات موتور می گردد.

با تفاسیر فوق لزوم تعویض به موقع فیلتر هوا بر ما محرز می گردد. معمولا هر فیلتر هوا بسته به شرایط آب و هوایی منطقه پس از پنج تا ده هزار کیلومتر نیاز به تعویض دارد.

در حال حاضر و با افزایش تعداد خودرو ها و بوجود آمدن آلودگی هوا در شهرهای بزرگ تعویض به موقع فیلتر هوا جزو وظایف شهروندی همه ماست و همگی باید نسبت به آن اهتمام لازم را داشته باشیم.

تعویض فیلتر هوا کار بسیار راحتی نیز می باشد و خود شما می توانید به راحتی نسبت به تعویض فیلتر هوای خودرو خود اقدام و یک فیلتر هوای خوب به انتخاب خودتان تهیه کنید و روی خودرو خود نصب کنید و در هزینه های خود صرفه جویی نمایید، مصرف سوخت را کاهش دهید، خودو خود را سالم نگه دارید و نیز هوای پاکتری را استنشاق نمایید.
فیلتر هوای استاندارد

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

با این شرایط موافق هستید.