کنده شدن دسته دنده پراید

0
178
کنده شدن دسته دنده پراید

کنده شدن دسته دنده پراید

یه روز زیبای پاییزی به قصد سفر خودروی پرایدمون رو میبریم سرویس و آماده میشیم برای یه مسافرت زیبا و در حالی که از موزیک و مناظر زیبای جاده داریم لذت میبریم ناگهان به هنگام دنده کشی متوجه میشیم دسته دنده ی ماشین توی دستمونه و انگار که به هیچ کجا وصل نیست و البته همینطوره.

اصلا نیاز نیست که ذره ای بد به دلتون راه بدید.

در کمال آرامش ماشین رو به کناره ای امن ببرید و یک پیچ گوشتی ترجیح چهارسو داخل روزنه ای که دسته دنده ازش کنده شده بگذارید.با این روش به راحتی میتونید ماشینتون رو تا تعمیرگاه برسونید.

اگر براتون سوال باشه که چرا اینطوری شد و اسم فنی این قطعه چیه براتون توضیح میدم.

این قطعه لیور دنده نام داره و وظیفه داره تا تحرکات دسته دنده رو از طریق ماهک ها به گیربکس یا همون جعبه دنده انتقال بده.

علت خرابی این قطعه به جز در تصادف فقط به دلیل فرسودگی رخ میده و زمان فرسوده شدنش مسلما به نحوه استفاده ربط خواهد داشت و البته به قول مکانیک ها قبل از خرابی کامل خودش به راننده اعلام میکنه که حالش خوب نیست.لیور دنده مجموعه ای از ماهک ها و لاستیک های جذب و جفتیه که به مرور زمان لاستیک هاش پوسیده و خراب میشن و دسته دنده لقی زیادی پیدا میکنه ، ممکنه بشه لاستیک های لیور دنده رو تعویض کرد اما بهتره کل لیور که قیمت زیادی هم نداره تعویض بشه چون ماهک ها هم دچار پوسیدگی میشن.

تعویض لیور دنده کار سختی نیست اما نیاز به چال سرویس و یا جک سوسماری و خرک داره چون دقیقا زیر اگزوز قرار میگیره و یکم راه دستش خوب نیست و البته نیازی هم به باز کردن اگزوز نداره.

در نهایت اینکه این متن رو صرفا جهت راهنمایی گذاشتم به این امید که بتونه گره گشا باشه و ممکنه کم و کاستی هایی داشته باشه ، پس امیدوارم دوستان عزیزی که متن رو مطالعه میکنن ما رو در جهت بهبود مطالب راهنمایی کنن .

سپاسگذارم از همراهی گرمتون سرویس تک

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

با این شرایط موافق هستید.