مشکلات پیش آمده در صنعت فیلترسازی در پی نوسان قیمت ارز

0
835

ضمن عرض سلام خدمت همه بازدید کنندگان گرامی و آرزوی سالی خوب و با برکت برایتان در سالی که به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده تا بلکه بتوان با خرید و حمایت از محصولات ایرانی بتوانیم در جهت بهبود معیشت کارگران عزیز و افزایش قدرت خرید آنها و در پی آن بهبود وضعیت بازار و اقتصاد، گام برداشت.

متاسفانه شرایط از ابتدای سال به نفع تولید رقم نخورده و مشکلات بوجود آمده در بازار ارز و تأمین مواد اولیه تعداد زیادی از کارخانجات تولیدی را به مرز تعطیلی کشانده است.در صنعت فیلتر سازی نیز تولید کنندگان برای تهیه کاغذ و فولاد و نهاده های تولید مشکلات زیادی دارند و اصلا خرید و فروشی در بازار نهاده های تولید انجام نمیشود. که این امر مستوجب توجه فوری از سوی دولت محترم مبنی بر تأمین ارز مورد نیاز این صنعت و تهیه نهاده های تولید و به راه افتادن چرخ این صنعت می باشد.

نوسانات ارز همچنین باعث شده تا قیمت گذاری در بازار فیلتر (فیلتر هوا و فیلتر روغن و ..) با مشکل مواجه شود و اگر هم خرید و فروشی صورت گیرد به صورت علیالحساب و یا با قیمتهای غیر مرتبط با دلار 4200 تومانی باشد.

در پی تماس با چندین کارخانه تولید کننده اکثریت آنها فروش ندارند و برخی نیز به دلیل اتمام کاغذ فیلتر تولیدشان متوقف است و تعداد اندکی با قیمتهای غیر واقعی و بالا اقدام به فروش میکنند و برخی نیز برای تامین وجه نقد مورد نیازشان برای حقوق پرسنل و تعهداتشان مجبورند اجناس خود را با قیمت پایین بفروشند که باعث زیان آنها خواهد شد.

امید است که امسال سال خوبی برای محصولات تولید ایران باشد و دولت و مجلس محترم اقدامات مناسبی را در حمایت از محصولات ایرانی انجام دهند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

با این شرایط موافق هستید.