مشکلات پیش آمده در صنعت فیلترسازی در پی نوسان قیمت ارز

0
837

ضمن عرض سلام خدمت همه بازدید کنندگان گرامی و آرزوی سالی خوب و با برکت برایتان در سالی که به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده تا بلکه بتوان با خرید و حمایت از محصولات ایرانی بتوانیم در جهت بهبود معیشت کارگران عزیز و افزایش قدرت خرید آنها و در پی آن بهبود وضعیت بازار و اقتصاد، گام برداشت.

متاسفانه شرایط از ابتدای سال به نفع تولید رقم نخورده و مشکلات بوجود آمده در بازار ارز و تأمین مواد اولیه تعداد زیادی از کارخانجات تولیدی را به مرز تعطیلی کشانده است.در صنعت فیلتر سازی نیز تولید کنندگان برای تهیه کاغذ و فولاد و نهاده های تولید مشکلات زیادی دارند و اصلا خرید و فروشی در بازار نهاده های تولید انجام نمیشود. که این امر مستوجب توجه فوری از سوی دولت محترم مبنی بر تأمین ارز مورد نیاز این صنعت و تهیه نهاده های تولید و به راه افتادن چرخ این صنعت می باشد.

نوسانات ارز همچنین باعث شده تا قیمت گذاری در بازار فیلتر (فیلتر هوا و فیلتر روغن و ..) با مشکل مواجه شود و اگر هم خرید و فروشی صورت گیرد به صورت علیالحساب و یا با قیمتهای غیر مرتبط با دلار 4200 تومانی باشد.

در پی تماس با چندین کارخانه تولید کننده اکثریت آنها فروش ندارند و برخی نیز به دلیل اتمام کاغذ فیلتر تولیدشان متوقف است و تعداد اندکی با قیمتهای غیر واقعی و بالا اقدام به فروش میکنند و برخی نیز برای تامین وجه نقد مورد نیازشان برای حقوق پرسنل و تعهداتشان مجبورند اجناس خود را با قیمت پایین بفروشند که باعث زیان آنها خواهد شد.

امید است که امسال سال خوبی برای محصولات تولید ایران باشد و دولت و مجلس محترم اقدامات مناسبی را در حمایت از محصولات ایرانی انجام دهند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید